Work-Out

Work-out jako forma budowania zaufania i wsparcia w organizacji.

Jest to formuła pracy ucząca współpracy oraz krytycznego podejścia do pomysłów pracowników. Daje szansę wzrostu poczucia wpływu na otaczającą rzeczywistość w firmie, rozumienia zależności w realizacji rozwiązań usprawniających pracę, zaufania do osób zarządzających oraz do siebie nawzajem.

Istota Work-Out:

  • Informacja dla przełożonych o problemach w firmie
  • Zgłaszanie rozwiązań, których celem jest usunięcie tych problemów
  • Generowanie rozwiązań eliminujących niepotrzebną pracę

Główny cel:

Wprowadzenie mechanizmu pozwalającego na bezpośrednie zaangażowanie każdego z pracowników w proces decyzyjny zmian dotyczących miejsca pracy

Szczegółowym celem jest zdefiniowanie działań, które odpowiadają na pytania:>

  • Jak łatwiej i efektywniej wykonywać pracę?
  • Co zrobić, żeby ograniczyć biurokrację?

 

Sposób pracy:

  • Zgłaszanie pomysłów.
  • Analiza SMART
  • Analiza pomysłów pod kątem: zagrożenia, problemy, ryzyka, wyzwania, potrzeby informacyjne.
  • Weryfikacja pomysłów w zakresie: korzyści versus koszty.
  • Wybór najlepszych pomysłów.
  • Prezentacja wybranych pomysłów językiem korzyści decydentom (menedżer).
  • Decyzja menedżera o przyjęciu pomysłów do realizacji z uzasadnieniem odrzucenia niektórych z nich.

 

Zalety (możliwe efekty) work-outu jako formy budowania zaufania w organizacji:

  • Możliwość wspólnej pracy nad rozwiązywaniem problemów.
  • Poczucie wspólnej płaszczyzny trudności w miejscu pracy – odkrycie, że inni mają podobne problemy.
  • Wyrażenie własnych potrzeb dotyczących usprawnień w miejscu pracy.
  • Możliwość uzyskania wsparcia w realizacji własnych pomysłów.
  • Spojrzenie na problem i możliwości rozwiązań z różnych perspektyw (perspektywa międzydziałowa i międzywydziałowa).
  • Umiejętność dyskusji problemów pod kątem: problemy, wyzwania, zaplecze, możliwości.
  • Ocena rozwiązań pod kątem możliwości, czasu oraz kosztów ich wdrożenia, a także ich konsekwencji dla pozostałych uczestników organizacji.
  • Umiejętność obrony własnego stanowiska.
  • Bezpośrednia informacja zwrotna dotycząca możliwości wdrożenia prezentowanych propozycji.
  • Utworzenie grup roboczych zainteresowanych rozwiązaniem danego problemu.
  • Spotkanie, integracja, wymiana pomysłów, poprawa komunikacji.